Top

Jeśli pragniecie, by Wasze pociechy z pomocą Marii Montessori poznawały świat w sposób dla nich najbardziej naturalny, szanujący ich naturalną indywidualność w rozwoju fizycznym, umysłowym, duchowym i emocjonalnym to zapraszamy do naszego przedszkola. 

Bardzo wcześnie wprowadzane są nauki czytania, pisania czy matematyki. Bardzo ważne jest dobrze przygotowane otoczenie, tak by wszystkie dzieci miały dostęp do materiałów, które muszą być bardzo przemyślanie ułożone na półkach. Dzieci maja wrodzoną chęć uczenia się, a przy tym nauka ich nie męczy, ale raczej zachwyca i czyni szczęśliwymi. Mają pracować w zgodzie z własnymi możliwościami, we własnym tempie i w spokoju.

Metoda przewiduje mieszane grupy wiekowe, dzięki którym dzieci mogą rozwijać swoje zdolności życia w społeczeństwie i uczyć się od siebie wzajemnie zgodnie z własnym tempem rozwoju. Nie ma tu kar i nagród.

 

 

DZIAŁY MONTESSORI

Kolejność ułożenia tych działów nie jest przypadkowa. Każdy nowy dział wykorzystuje umiejętności w poprzednich. Podstawą w Montessori jest wykonywanie wszystkich czynności od lewej do prawej i od góry do dołu. Przygotowuje to dzieci do pisania i czytania, które właśnie od tego miejsca rozpoczynamy.

 

 

Życie codzienne

Przedszkole prowadzone  metodą  Montessori to jest połączenie między przedszkolem a domem. Dzieci uczą się tutaj podstawowych czynności wykonywanych na co dzień. Otoczenie musi być wyposażone w przedmioty jak najbardziej naturalne i dopasowane do ręki dziecka. W tym dziale będziemy pokazywać dzieciom jak: odkręcać butelki, nakładać łyżką, przelewać, przygotowywać owoce i warzywa do jedzenie itp..

Pozwolimy im być samodzielnymi! Czyli magiczny sposób nauki zakładania kurtki. Pozwolimy dzieciom na możliwość samodzielnego ubierania się. To wymaga czasu i poświecenia ale jest to doskonały sposób na to aby dziecko umiało sobie poradzić samo, baz dorosłego. Poczucie własnej wartości rodzi się z samodzielności.

 

Sensoryka

To poznawanie poprzez zmysły (dotyk, wzrok, węch, słuch, smak). Najsilniejszym zmysłem jest wzrok, u niemowląt dotyk. W Montessori każde doświadczenie zaczyna się od sensoryki. Zadaniem sensoryki jest uporządkować chaos.

 

Język

Prosty sposób nauki pisania i czytania bez stresu, dochodząc do wszystkiego małymi sukcesami. Dziecko powinno mieć niedosyt po pracy z materiałem. Karty wzbogacające słownictwo, gry dźwiękowe, szorstkie litery, ruchomy alfabet, itd.

 

Matematyka

Materiał do ćwiczeń matematycznych Maria Montessori opracowała według trzech działów: w zakresie liczenia od 0 do 10 (czerwono niebieskie beleczki, cyfry z szorstkiego papieru, skrzyneczka z wrzecionami, cyfry i żetony, kolorowe perełki), wprowadzenie do systemu dziesiętnego (złote perełki, tablice Seguina, łańcuch perełek ze strzałkami) oraz do liczenia od 11 do 19 i od 19 do 99 oraz od 100 i dalej. Materiał dydaktyczny łączy ze sobą różne dziedziny matematyczne jak arytmetyka, algebra, geometria zapewniając całościowe kształcenie w tym zakresie.



Kultura

Przedmiotem tej edukacji jest pochodzenie i budowa kontynentów, skały, minerały, ewolucja roślin i zwierząt, pochodzenie człowieka, pierwsze cywilizacje. Poprzez kontakty z naturą, eksperymenty i doświadczenia dziecko uczy się odkrywać fakty związane z różnymi dziedzinami nauki oraz dostrzegać zależności i powiązania między nimi. Stosuje się metodę od widzenia globalnego do szczegółowego. Poprzez różne działania dzieci doprowadzane są do rozumienia tego, że stanowią cząstkę wszechświata. Harmonia z nim jest najlepszym i koniecznym dla osobistego szczęścia i rozwoju stylem życia.

 

 

ZASADY NAUCZYCIELA MONTESSORI

  • Aktywnie pomaga dziecku nawiązać kontakt z przygotowanym otoczeniem; przechodzi do pozornie biernej roli gdy kontakt ten jest już nawiązany.
  • Ciągle obserwuje dzieci, aby zauważyć, które potrzebuje pomocy. Zawsze gotowy zareagować na wezwanie dziecka, które potrzebuje pomocy. Słucha dziecka i odpowiada na jego pytania.
  • Szanuje pracujące dziecko, nie przerywa mu i nie zadaje pytań. Szanuje dziecko, które popełnia błędy nie poprawiając ich natychmiast. Jak tylko jest na to gotowe pozwoli mu odkryć błąd i samodzielnie go poprawić.
  • Szanuje dziecko, które odpoczywa, przygląda się pracy innych lub zastanawia się nad tym co zrobiło lub co będzie robić; nie przeszkadza mu i nie zmusza do innych form aktywności.
  • Niezmordowanie powtarza prezentacje dzieciom, które wcześniej odmówiły ich przyjęcia, tym, które jeszcze się nie nauczyły i tym, które jeszcze nie pokonały własnych niedoskonałości. Sprawia  aby obecność odczuło dziecko poszukujące, pozostaje  niewidzialna dla tego, które odnalazło.

 

Skontaktuj się z nami

Dane kontaktowe

Masz pytania odnośnie oferty przedszkola?
Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

+48 665 768 588

kontakt@paddington.edu.pl

ul. Wrocławska 46a, 63-200 Jarocin

Godziny otwarcia

Poniedziałek - piątek 6:00 - 17:00